Pensionärer | Sverigedemokraterna i Norrtelje

Pensionärer

Som pensionär måste man vara väldigt medveten om att man har lite att säga till om på valdagen – men aldrig annars. Detta vet partierna. De vet också hur de behandlat pensionärerna och att nu gäller det att lura dem en gång till:

Socialdemokraterna har gjort mycket gott genom åren, stöd för kollektivavtal, ”svenska modellen” ATP osv. Men de har också nallat miljarder från pensionsfonderna så att det numera saknas pengar och ”bromsen” måste slå till så att avtalet om ATP inte längre gäller. Men nu försöker man lura väljarna med löften om ”rättvisa” i en osäker framtid. Eftersom S knappast kan regera utan pålitliga skattehöjarpartier kan ”rättvisan” innebära skattehöjningar för alla.

Moderaterna har också gjort en del gott, bland annat skattesänkningar – men pensionärerna var inte så viktiga, så de fick mindre än andra. Nu försöker de få pensionärerna att acceptera högre skattesatser eftersom pengarna går till så viktiga ändamål – exempelvis den hela tiden ökande bidragsinvandringen som slukar enorma resurser.

Verkar alltså som om Sverigedemokraterna är enda partiet som är berett att verkligen prioritera pensionärerna, klicka här för politiken på riksnivå. Dessutom gick Jimmie Åkesson ut i Almedalen och förklarade hur en omedelbar borttagning av skatteorättvisan för pensionärer kan finansieras:
– reduktion av invandringskostnaden till en mer rimlig ”europeisk” nivå
– reduktion av biståndet till länder som redan är utvecklade eller som leds av brutala terroristregimer
– införande av skatt på storbankernas övervinster

Vi Norrtelje vill gärna prioritera pensionärer och har två pensionärer på (förhoppningsvis) valbar plats på kommunlistan. Dessutom tänker vi verka för gratis kollektivtrafik för pensionärer (utanför rusningstrafik när tåg och bussar är svagt besatta). Detta kan verka orealistiskt men kanske inte eftersom det redan är infört i Skåne, Göteborg England och Skottland. Vad man har råd med i Göteborg borde väl vara möjligt också i Norrtelje – eller? Men det underlättar nog om många röstar SD.