Invandringskostnader | Sverigedemokraterna i Norrtelje

Invandringskostnader

Att beräkna invandringens kostnader är svårt. Framför allt för att det finns både kostnader och intäkter av invandringen. Dessutom tycks de stora partierna ha ett intresse av att dölja kostnaderna för medborgarna. En indikation på att det hela knappast kan gå med vinst är att Sverige är unikt vad gäller invandringens volym och vad gäller att acceptera outbildade personer från främmande kulturer. Det går dock att försöka studera frågan på nätet. Rätt intressant, försök gärna. Om man lägger samman information från statsbudgeten och vad Sverigedemokraterna fått fram från Riksdagens utredningstjänst blir resultatet en indikation att dagens invandring kostar mer än dubbelt så mycket som det militära försvaret.

Läs mer om SD utredningar och förslag, (klicka här) och (klicka här)

Observera att det varken handlar om att helt strypa invandringen eller om att ”kasta ut” personer med utländskt ursprung.

Vidare finns det författare som lagt ner stort arbete på att granska invandringens kostnader, inte bara i pengar utan också kulturellt och vad gäller påfrestningar på svenska lokalsamhällen. Två intressanta böcker finns nu tillgängliga för gratis nedladdning. Klicka på bilderna nedan.

lasningen_jan_tullberg

invandring_och_morklagging_arnstberg_sandelin