Medlemsutflykt till Roslagens sjöfartsmuseum | Sverigedemokraterna i Norrtelje

Medlemsutflykt till Roslagens sjöfartsmuseum

Under lördag förmiddag den 13/4 så träffades över trettio medlemmar ur SD Norrtelje på parkeringen utanför museet en bit utanför Älmsta.

Där gavs det kort aktuell information och det stundande EP-valet och kommande aktiviteter under våren. Även det nya valmaterialet delades ut till de närvarande.

Väl inne i museet välkomnades vi av personalen och satt oss till bords där kaffe dukades fram. Deltagarna fick en historisk tillbakablick på museets uppkomst och tidiga verksamhet samt en hel del berättelser från vårt rika sjöhistoriska arv av guiden. Därefter vart det rundvandring i det föremålsrika museet. Här finns allt från, knopar, detaljrika modellbåtar, fotografier, motorer och ”postrodden” båtar utställda.

En väldigt trevlig och informativ tillställning.

Runt om i vår fantastiska kommun finns det många eldsjälar som driver hembygdsgårdar och väldigt proffsiga museer. Vi ämnar att anordna ytterligare medlemsträffar på intressanta platser runt om i kommunen.

Passa på att bli medlem idag så hinner du få nästa inbjudan.